03. 10. 2016.

Dnevne degustacije 11


Proljeće ove godine obilježili su i ispunili raznoliki čajevi, od nježnog Silver Needle-a, preko robusnog Dian Hong-a pa sve do intenzivnog Sheng Pu Erh-a.

Pred vama je pet odabranih čajeva u još jednom postu iz serijala Dnevne degustacije.



#1 Yun Nan Dian Hong (Teavivre)

Dian Hong je o najpoznatiji crni čaj iz kineske provincije Yunnan i moj je favorit kada su u pitanju crni čajevi za svakodnevnicu, a pogotovo ujutro.

Ovaj čaj varira kvalitetom i cijenom, od kategorije 'breakfast' čajeva lomljenog lista do finih i cijelih listova prekrivenim mnoštvom zlatnih dlačica. Punog je karaktera i karakterizira ga blag paprenasti dojam na jeziku praćen glatkoćom i cvijetnom notom u pozadini. Više kategorije sa sobom nose i kompleksnije note.

Priprema: 3gr 250ml 95C 2-5min








#2 Fenqing Zhuan Cha Pu Erh (TeaVivre)

Ovaj zeleni (sheng) Pu Erh sam nabavio prije godinu-dvije u jednoj od promotivnih akcija kod TeaVivre, i mislim da sam ga samo jednom probao te me nije nešto naročito oduševio.
S ubjeđenjem da se ovaj čaj s godinama malo i promjenio (na bolje) dao sam mu priliku u gaiwan-u.

Ovaj Pu Erh je iznenađujuće jakog okusa, ali ne baš u pozitivnom smislu - gorak je i trpak. Slakoća koja se pominje u opisu dolazi tek kasnije i u pauzama između ispijanja te asocira na orah.
Za očekivati je bilo da će 11 godina dozrijevanja ublažiti gorčinu.
Na moju radost vremenom sam otkrio da je ovaj daleko prijatniji kada se pije pripremljen zapadnjačkom metodom. Kod ovog čaja je interesantno što se slatkoća uz note oraha sakuplja na desnima i dugo se može primjetiti kada se pređe jezikom preko.

Priprema: 3gr 250ml 100C 5min







#3 Yabao Silver Buds (eBay)

Ovaj egzotičan bijeli čaj bere se obično u zimskom periodu sa starijih stabala i suši na suncu.
Poluotvoreni vrhovi su veoma potentni i mogu se infuzirati mnogo puta, ali konačan okus je veoma blag do blago umjeren. Intenzivna i kompleksna aroma je ono što krasi ovaj čaj uz jedinstvenu kompoziciju nota borovine, svježeg drveta i breskve.

Tanak okus djeluje okrjepljujuće uz suptilnu notu citrusne kiselosti praćenu još suptilnijom slatkoćom na završetku. Imajući u obziru da sam ovaj čaj uzeo prije tri godine (jedna od zadnjih kupovina na eBay-u) mogu zaključiti da je i fino dozrio. Slao sam ga u razmjenama u više navrata i ne sjećam se da je ikoga ostavio ravnodušnim.
Također, dodao bih da ovaj čaj bez bojazni možete zaboraviti i procijediti i nakon 10 minuta, neće biti gorak.

Priprema: 5gr 250ml 90C 2-10min







#4 Organic Nonpareil Silver Needle (Teavivre)

Jedan od vikenda sam preturao kutije sa čajevima i našao jedan od starih uzoraka od TeaVivre. Riječ je o organskom Nonpareil Silver Needle bijelom čaju iz 2014.

Iako nije baš svjež, ovaj delikatni čaj je i dalje iznenađujuće pitak, veoma gladak ali i gust na jeziku, kompleksne i bogate arome sa jasnim notama breskve i božura, kao i blažih nota pečenih jabuka i cvijetnog meda. Slika se zaokružuje sa dozom slatkoće na završetku. Definitivno jedan od najkompleksnijih bijelih čajeva koje sam do sada pio.

Priprema (gaiwan): 5gr 85ml 75C 45s,60s,90s,105s,140s,180s








#5 YiWu Mountain MaHei Sheng Pu Erh (ESGREEN)

Kada je riječ o jutarnjem razbuđivanju čajem većina čajopija poseže za crnim čajem, te ni sebe ne smatram izuzetkom. Međutim, u zadnje vrijeme sam primjetio da me sheng (zeleni/raw) Pu Erh bolje razbuđuje pa i na neki način inspiriše i mentalno priprema za dan.

U ovom slučaju riječ je o jednom od blažih čajeva ovog tipa kada je okus u pitanju, gorčina je veoma suptilna i praćena je blagom trpkoćom uz note koštunjavog voća u pozadini. Iako ovaj čaj ne krasi aromatska kompleksnost i promjenjivost sama šoljica je veoma dobro izbalansirana, tako da ovaj čaj toplo preporučujem za prvo iskustvo kada je riječ o pu erh čajevima ovog tipa.

Priprema: 8gr 250ml 95C 1-3min






1 komentar: