11. 10. 2014.

Kratki osvrt - 'Njemačka škola' pripreme čaja


Tokom prve posjete čajdžinici Franz & Sophie u Sarajevu primjetio sam jedan detalj na koji nisam mnogo obraćao pažnju do prije neka dva mjeseca. Naime, gosp. Adnan (vlasnik) sve čajeve priprema na jedan poseban način: list se infuzira u vrču od vatrostalnog stakla umjesto u čajniku, te se infuzija dekantira u čajnik koji se naposlijetku servira gostu.

Kako ovakav vrč nisam imao do prije dva mjeseca taj detalj mi nije padao na pamet, tj držao sam se klasične metode infuziranja listova u čajniku i direktnog dekantiranja u šoljicu. Ovog ljeta sam malo odmorio od Gong Fu priprema, odnosno ubrzani tempo svakodnevnice me je primorao da svoje čajne sesije takoreći skratim i učinim više praktičnim.

Nakon što sam primjetio da gosp. Adnan sve čajeve priprema na identičan način kako sam prethodno naveo, radoznalost me je ponukala da o tome malo istražim, te sam naišao na određene izvore koji demonstriraju identičnu metodu (link 1, link 2). Izvori su bili na njemačkom jeziku, a samim tim i gosp. Adnan je stekao zvanje sommeliera u Njemačkoj, tako da me je sve to navelo da ovu metodu zovem 'njemačkom školom' pripreme čaja.

Ova metoda se ljetos pokazala veoma praktičnom, ponajviše zbog toga jer je priprema čaja jednostavna, a samo posuđe se dosta lakše čisti od recimo porculanskog čajnika sa ugrađenim filterom ili gaiwana koji je sačinjen od tri dijela i sl. Samim tim, ovakvo posuđe od vatrostalnog stakla je više pristupačno i cijenom povoljnije na našim prostorima.

Naravno, ova metoda je prikladnija pripremi veće količine čaja (od 500 ml i više), odnosno nije praktična za tradicionalnu kinesku pripremu (Gong Fu) budući da je kod iste pribor za infuziranje lista dosta manje zapremine.

Ovog ljeta sam pio dosta zelenih kineskih i japanskih čajeva kao i tajvanskih Oolong-a, a na slikama ispod je primjer pripreme jednog takvog Oolong-a od Taiwan Tea Crafts (Baguashan Bao Zhong).

P.S. Gong Fu stolić sam koristio isključivo zbog kontrasta tokom slikanja. 





Nema komentara:

Objavi komentar