18. 12. 2013.

Dnevne Degustacije 9 - Bouquet Collection vrećice (Basilur)


Do sada sam imao priliku probati par Basilur čajeva kroz razmjene, a sredinom prošlog mjeseca sam dobio i poklon paket iz Zagreba. Ono što me je prijatno iznenadilo pored kvaliteta ovih crnih i zelenih čajeva sa Šri Lanke je i samo ambalaža kojoj je posvećena posebna pažnja i koja samo još dodatno stavlja akcenat na profesionalnost i ozbiljnost.

U zadnje vrijeme ne posežem tako često za čajevima u vrećici ali budući da je Bouqet Collection naprosto oduševila moje nepce i zaobišla moju pristrasnost prema čajevima u listićima zaključio sam da zaslužuje jednu posebnu recenziju.


Termin bouquet se susreće kod degustacije pića (prvobitno vina), a odnosi se na slojeve različitih aromatičnih komponenti (nota) koje se mogu prepoznati i razložiti tokom degustacije, te je u konkretno ovom slučaju naziv Bouquet Collection opravdan.

Priprema

Jedna vrećica
Porculanska šoljica 220 ml
Temperatura: 80 C
Infuziranje: 2m 30s



Cream Fantasy
Ovaj aromatizirani čaj nakon dvije i pol minute namakanja odiše jednom jasnom aromom bobičastog voća na površini i svijetlo-zlatnom nijansom (ton karakterističan za sve čajeve iz ove kolekcije). Nakon par minuta čekanja nije me baš impresionirao suptilno trpko i povrtno iskustvo uprkos prisutnim notama bobičastog voća (prvenstveno maline) koje su prisutne cijelom dužinom usta i kratkim zadržavanjem između gutljaja.

Kako mi je bespuće interneta odvratilo pažnju od čaja prošlo je više od pet minuta dok mi se ponovo nije javila želja da posegnem za šoljicom, i gle čuda - ugodna glatkoća praćena harmoničnim voćnim notama je klizila preko jezika, bez trpkosti, suhoće i svega onog što je prvobitno ostavilo mlak dojam. Definitivno zaslužuje preporuku uz opasku da je daleko, daleko ukusniji kada se malo duže ohladi. Budući da Basilur u svojoj ponudi ima sve čajeve kako u vrećici tako i u listu (ako se ne varam) bilo bi interesantno probati i drugu varijantu.

Green Freshness
Kombinacija zelenog čaja i mente je odlika marokanske kulture, te ono što po sastavu razlikuje jedan marokanski čaj i ovaj je vrsta mente. Naime, u ovom slučaju je riječ o spearmint menti koja je intenzivnija od nama poznatije peppermint varijante. Aromu spearmint-a ste sigurno susreli u zubnoj pasti ćete isti prepoznati i u šalici Green Freshness-a u jednom blažem obliku.

Inicijalno, kroz prve gutljaje dominira menta, međutim kako se nepce privikava i čaj se postepeno hladi, postepeno se nazire suptilna slatkoća i još suptilnije note cvijeta i sušene trave koja nije tipična za zelene čajeve (pojavljuje se kod nekih Oolong i crnih čajeva).

Sencha
Prva asocijacija na Sencha zeleni čaj je svakako Japan, međutim diljem svijeta se proizvede više zelenog čaja po metodi Senche nego u Japanu, te se čak uvozi iz Kine kako bi se zadovoljile potrebe potrošača.
Nikada do sada nisam imao priliku probati ovaj čaj u vrećici pa sam posebnu pažnju posvetio temperaturi i vremenu namakanja kako bih bio siguran da sam okusio ono najbolje što ova vrećica može ponuditi.

Prvim gutljajem na vrhu usta javlja se svjež kiselkast dojam koji u trenu prelazi u jedan intenzivan povrtan oblik uz note uprženosti. Trpkost je veoma suptilna i za razliku od većine zelenih čajeva zapravo leži na nepcu i ne ometa harmoniju onoga što se osjeti na jeziku. Između gutljaja prelazi nešto trpkosti na jezik ali u kontekstu blagog golicanja. Pred kraj šoljice javlja se eteričnost koja je asocijativna sa mentom a golicanje na jeziku je izraženije. Tek na kraju sam shvatio i nadošao na to da je između svega postojala i određena glatkoća. Topla preporuka.

White Magic
Za kraj sam ostavio čaj koji me je u ovoj kolekciji najviše iznenadio. Naime, u ovom slučaju je riječ o tzv. 'milky oolong-u', te sam prije par dana u privatnoj razmjeni dobio i uzorak ovog čaja u listićima. Oolong aromatiziran mlijekom je klasičan isto toliko koliko i crni čaj s bergamotom (Earl Grey). U slučaju ovog čaja listovi prolaze tretman aromatiziranja tako što se postave iznad zagrijanog mlijeka kako bi upili aromu što u konačnici rezultira jednim bogatim kremastim iskustvom, te je naprosto omiljen kod sladokusaca.

Prvim gutljajem se osjeti nezaobilazna bogata nota ukuhanog mlijeka praćena mekoćom i suptilno povrtnim notama uz malo suhoće. Završetkom dominira slatkoća mlijeka a između gutljaja se javlja blaga uprženost u grlu. Kako se čaj hladi dolazi do blagog pada mliječnog elementa te je povrtnost malo izraženija u zadnjim gutljajima.


Bouquet Collection zaslužuje sveukupno jednu toplu preporuku, te se nadam da će se pored Hrvatske i Srbije Basilur uskoro moći naći i u Bosni i Hercegovini.

Da li ste probali neke od ovih čajeva? Kakve su dojmove na vas ostavili? Ovu kolekciju čajeva možete naručiti ovdje.

Nema komentara:

Objavi komentar