19. 03. 2013.

Dian Hong Broken (ESGREEN)


Na samom kraju prošle godine na moja vrata stigla je pošiljka uzoraka od ESGREEN, čije sam čajeve recenzirao u par navrata, a kako kasnim s degustacijama zbog obaveza i drugih uzoraka kojih imam na pretek, čari ovog naizgled skromnog čaja sam imao priliku otkriti tek prije koji dan.

Kao ljubitelj crnih čajeva, a posebno onih iz kineske provincije Yunnan, mogu reći da sam prije svega ostao zapanjen kako se i na čajeve može primjeniti klasična izreka "ne sudi knjigu po koricama".
Često za mjerilo kvalitete uzimamo izgled lista, njegovu cjelovitost, ton, te na osnovu toga se odlučujemo na kupovinu ukoliko nam se ne pruža prilika da čaj prethodno pomirišemo i eventualno degustiramo. Takav slučaj je sa online trgovinama koje kroz što bolju vizuelnu i opisnu prezentaciju nastoje privući i zadržati kupce. Da sam na ovaj čaj naišao na ESGREEN online trgovini zasigurno bih nastavio dalje, jer list je dosta skromnog izgleda, međutim, uzorak koji sam imao priliku u dva navrata degustirati me je razuvjerio od prvobitne pomisli.


Suhi list je, kao što sam već naveo, skromnog i prosječnog izgleda uz neravnomjerno slomljen list te pokoji vrh tupog tona. U hrpici se daju primjetiti i stabljike koje variraju od manjih i tanjih, do dužih i debljih. Puhanjem toplog zraka otkrivaju se suptilne arome cvijeta, melase pa i zemlje, kao i nešto dima.

U prvoj degustaciji koristio sam klasičan zapadni pristup uz dodatna dva zaljevanja koja su se pokazala isplativim.

Čajnik od borosilikatnog stakla - 250 ml
List - 3 gr
Voda - 95 C
Namakanja (3) - 3m, 4m, 5m


Ne sluteći da se radi o jako finoj šoljici čaja nisam ni imao u planu punu degustacijsku notu, te sam prve dvije šoljice popio s užitkom čitajući knjigu kada sam se dosjetio da je bolje da zapišem utiske prije nego isčeznu.


Infuzija je puna, glakta i skoro svilenasta, bez ikakvih oštrih elemenata, te čak pomalo i odstupa od prosječnog Dian Honga. Prva šoljica daje srednje tijelo uz ugodnu slatkoću krompira u pritajene cvijetne note te blag i ugodan papreni trag na jeziku. Naredne šoljice donose za nijansu laganije tijelo uz jednaku glatkoću uz još više izraženu slatkoću na završetku. Svi pomenuti elementi su jasno razdvojeni i prepoznatljivi te se javljaju u jednakom intenzitetu kroz svaki naredni gutljaj.

Za službenu degustaciju odlučio sam se na nešto drukčiji pristup, uz manji porculanski čajnik te više lista:


Proculanski čajnik - 180 ml
List - 5 gr
Voda - 95 C
Namakanja (4) - 30s, 60s, 90s, 150s



Prva infuzija (30s)  - Bistrog, bakarnog tona uz dominantan crven ton te žuto-narandžast prsten uz rub šoljice. Blago mirisan, zemljasto i cvijetno - kako dolikuje crnim čajevima iz Yunnan-a. Srednjeg tijela, dosta melasast i sasvim malo papren uz slatkoću u završnici. Paprenost se razvija tek nakon ispijene šoljice. Pri dnu je nešto jači i uz veće koncentracije melase.

Druga infuzija (60s) - Za nijansu dubljeg tona od prethodne, dosta puniji ali i čistog okusa uz izražene taninske komponente (sasvim mala trpkost) kao i cvijetne note te intenzivnije note melase. Završetak pored slatkoće odaje i note kestena. Podsjeća me na neke breakfast blendove te mi se čini kao dobra osnova za eksperimentisanje.


Treća infuzija (90s) - Ton u primjetnom padu, za nijansu slabiji od prve. Okusom blaži, ali i svilenastiji na jeziku, uz više naglašenu slatkoću i kesten i slabu tijelo kao i taninske komponente.

Četvrta infuzija (150s) - Laganog tijela uz potpuno odsustvo tanina, više mirisan i kestenast. Slatkoća je jedva primjetna.

Mokri list - Mesnat i uz umjerenu količinu stabljike, izlomljen ali na nešto veće komade, nijie kao indijski 'broken' koji je dosta sitniji. Pored zemljanog smeđeg tona vidljivo je i dosta listova sa primjesom maslinasto zelenih tonova. Predvidljive arome cvijeta i zemlje.


U konačnici, riječ je o izvrsnom čaju u svojoj kategoriji koji je uz to i ekonomičan. Trenutno ga možete naručiti po promotivnoj cijeni ovdje.

Nema komentara:

Objavi komentar