20. 01. 2012.

Rooibos, Han El Halili

Ovaj put sam odlučio da predstavim jedan ne tako popularan čaj kod nas. Riječ je o rooibos čaju koji raste samo u južnoj africi. Da ne ulazim u detalje, poslužite se googleom, wikipediom i sl. da saznate nešto više.  Ono što je bitno naglasiti da roobios ne sadrži kofein, te ga možete piti i prije spavanja bez bojazni da nećete moći zaspati.

Kada pogledate ovaj čaj primjetićete da je veoma sitan, poput sjeckanih iglica te da ima taj neki lakirani/masni sjaj, te da mu je miris malo "masan". Nisam znao kako drukčije da opišem ovaj miris, ali mi je na trenutak nekako izgledao masno, i možda malo zemljast.


Kupljeno u "Han El Halili" (Mostar), cijena 50 KM/kg.






Što se tiče doziranja, mislim da ne možete pogriješiti, barem ne pretjerati. Ja sam stavio 5 gr na 230 ml vode, a mogao sam i duplo staviti i opet bi okus i miris ostali približno isti.




Ne zaboravite da je veoma bitno zagrijati posudu u kojoj pripremate čaj. Ukoliko zaljevate čaj sa ključalom vodom (npr. crni čaj) u hladnoj posudi doćiće do smanjenja temperature što će dovesti do slabog otpuštanja kako hranjivih/zdravih tvari tako i do okusa i arome tvari, te eventualno nećete biti zadovoljni čajem.


Ovo je jedan od najbitnijih koraka kod spremanja čaja.




Znači, zagrijali smo posudu u kojoj ćemo pripremiti čaj, dodali čaj, te zalili vodom. U slučaju rooibos čaja dodajemo ključalu vodu te pustimo da odstoji 10 minuta.




Jedan od indikatora kada je čaj spreman za konzumiranje je taj kada većina čaja potone na dno. Ako pogledate sliku iznad, vidjećete da je sav čaj na vrhu jer je tek bio zaliven vodom.




Budući da je roobibos veoma sitan, trebaće vam sitnija cjediljka. Moja je ipak propustila par "trunki"...




... što se može vidjeti i na slici




Roobios čaj nema neki naročit okus tako da je pogodan za dodavanje npr. meda, cimeta, vanilije, badema, bilo čega za što mislite da vam se svigđa. Miris ovog čaja je suptilan, blag, te na neki način asocira na suhu zemlju po ljetnim vrućinama. Boja čaja je tamna poput jakog crnog čaja uz ton crvene.


Uz ovaj čaj sam poslužio (sam sebe :D) kuglof od "Klasa", veoma dobro prija prije spavanja  :)





Sažetak:


Ovaj čaj sam se tek nedavno probao. Zbog svog neutralno-suptilnog u okusa i mirisa prilagodljiv je raznim situacijama, a pijem ga isključivo naveče prije spavanja kada mi "prahne" čaj, a ne smijem nikakav koji sadrži kofein

Nema komentara:

Objavi komentar