20. 01. 2012.

Kadulja, menta, majčina dušica - lični uzgoj

Ovaj put sam odlučio da pripremim nešto iz "domaće radinosti". Dakle, ovaj put ću da pravim biljni čaj, tj. tisan (franc. tissane), i to od bilja kojeg sam uzgojio na balkonu!

U pitanju je čajna mješavina majčine dušice (timijana), nane (mente) i kadulje (žalfije).

Timijan prije štricanja...




Timijan poslije štricanja



Nana prije štricanja...



Nana poslije štricanja



Kadulja prije štricanja...



Prethodno sam oprao bilje u vangli hladne vode, kako bi se ostranila prašina i ostale nečistoće. Moram priznati da me je kopkalo malo što ću da potrošim ovoliko bilja na dvije šolje čaja, jer bi se ovo također moglo iskoristiti kao začin. Ali vrlo brzo sam se ubijedio da će poštricano bilje brzo da naraste.




Nakon čišćenja bilja od stabljika i loših listova, na kraju sam dobio ovo - 8 grama svježeg biljnog čaja.
Možda se ovo na prvi pogled čini puno količinski, ali treba imati u vidu voda ima veći udio u ovom bilju, jer da bi se dobio 1 kg suhog čaja (camellia sinensis) potrebno je 5 kg sirovog čaja.
Budući da nemam iskustva sa biljnim čajevima, odnosom količine sirovog bilja i vode, odlučio sam da ovo uradim na svoju ruku.



Zapremina ovog čajnika je približno 400 ml.



Zaljevam ključalom vodom...



I čekam da odstoji 10 minuta.
Procjeđivanje...



I zavirivanje u čajnik
Primjećujem da je aroma intenzivna, te prvo što mi pada napamet je da bi se možda mogla još jedna tura čaja od ovoga pripremiti.



Boja čaja je u prelazu između žute i zelene. Prilično sam siguran da je taj ton zelene zbog upotrebljenog svježeg bilja.



Sipanje prve šoljice. Čaj bistar, aroma iznenađujuće svježa te isprepletena mirisnom paletom bilja koja se isprepliće i nadopunjuje.
A sada trenutak istine: dobar čaj, ili grozan bućkuriš



Ipak odličan čaj! Okus nane se zadržava na jeziku dok okus kadulje dominira na dnu grla. Majčina dušica upotpunjuje prostor i sklad svojom aromom.



Sažetak:
Da budem iskren, oduševljen sam ovim čajem. Biljni čaj rijetko pijem, jer ne uživam nešto pretjerano u njemu. Razlog tome je slaba aroma i okus, međutim, to ne mogu reći i za ovaj čaj.
Proći će neko vrijeme dok ponovo napravim jednu ovakvu mješavinu, jer ipak treba vremena dok bilje naraste. Jedino mi preostaje da povremeno popijem čaj od kadulje, budući da ona naprosto buja.

Nema komentara:

Objavi komentar