19. 01. 2012.

Earl Grey, Twinings

Odlučio sam raditi (kao) amaterske recenzije o čajevima koje pijem. Pa evo moja prva recenzija je za



Twinings - Earl Grey, 100gr, limena kutija
Kupljeno u "Delikatesa" kod ekonomskog fakulteta, 8,90 KM



Pri otvaranju i skidanju zaštitne alu folije osjetićete suptilan miris citrusa - pomalo podsjeća na svjež đumbir.



Od rifuznih čajeva, ovaj je srednje krupnoće. Ono što mi je zapalo za oko su sitne grančice. Čaj? Bergamot? Nemam pojma...



Standardan omjer čaja i vode je 3gr čaja na 250 ml vode. Što otprilike dođe jedna ravna supena kašika čaja.



Jedan od glavnih razloga bezukusnog crnog čaja je neadekvatna temperatura vode. Ako crni čaj zalijete ključalom vodom u hladnu šolju/čajnik, smanjiće se temperatura vode te čaj neće u potpunosti otpustiti okus. Zbog toga ja prvo zagrijem posudu u kojoj spremam čaj tako što je zalijem ključalom vodom i ostavim ne duže od 30 sek.

Jedan od drugih razloga bezukusnog čaja uopšte je VODA. Kod nas voda sa česme je hlorisana, sa određenom količinom kamenca, što utječe na okus čaja spremljenog sa takvom vodom. Voda sa česme zamaskira okus (a nerijetko i aromu), te dobijete osjećaj da pijete toplu vodu sa česme.
Iz gore navedenih razloga ja koristim flaširanu vodu. Probao sam od par različitih proizvođača a najboljima su se (do sad) pokazale "Zlatarica" i "Planinski biser"

Koristim kuhalo za vodu, zbog praktičnosti.



Nakon zagrijavanja posude dodajemo čaj.




Čaj zaljevam ključalom vodom, pokrijem posudu i pustim da odstoji 5 minuta. Ovo je po mom ukusu, što ne mora značiti da je default.




Nakon 5 minuta, cijeđenje, još 1-2 minuta strpljenja dok se čaj ohladi, i spreman je za piće. Primjetite da čaj ima nešto svjetliji tonus u poređenju sa ostalim crnim čajevima. Kada sam prvi put spravljao ovaj čaj odstojao je 4 minute. Nije bilo nekog naročitog okusa, samo aroma bergamota. Pomislio sam, možda je 4 minute premalo, pa sam povećao na 6. Boja je ostala skoro ista i nakon 6 minuta, međutim pojačan okus crnog čaja (slobodno mogu reći nijansa gorčine) koja prekriva aromu bergamota. Treći put 5 minuta je bilo sasvim dovoljno za moj ukus.


Sažetak:

Odličan čaj po odličnoj cijeni. Malo ga je teško naći budući da je uvoz iz Engleske, a i u pitanju je kvalitetnija marka. Ne računajte da će vas jedna šolja ovog čaja ujutro razbuditi, bolje je posegnuti za nekim jačim crnim čajem. Ponekad pomislim da ovaj ima smanjen udio kofeina, mada to nigdje ne stoji na ambalaži. Neki ga piju sa par kapi mlijeka, englezi pogotovo, ali ja ne. Meni se nikako ta varijanta ne sviđa. I još treba dodati da mlijeko poništava učinak antioksidansa u čaju.

Uskoro planiram ponovo posjetiti trgovinu gdje sam kupio i uzeti neki drugi čaj od Twinings-a. A i starom je uskoro rođendan (a on je isto čajoljubac), pa mi je to i dobra ideja kao poklon.

Nema komentara:

Objavi komentar