20. 01. 2012.

Earl Grey, Plantago

I ovaj put sam se odlučio da uradim recenziju jednog Earl Grey-a. Ovaj put je u pitanju domaći proizvod - Plantago Earl Grey. NAPOMENA: OVAJ ČAJ NIJE VIŠE U PRODAJI.

Dostupno u većini trgovinskih lanaca, cijena 4,15-4,50 KM, rifuzno pakovanje od 50 gr.

Ovo je prvi Earl Grey kojeg sam probao. Čim ga uzmete sa police i približite nosu osjetićete miris eteričnog ulja bergamota. Jako intenzivan miris. Probao sam većinu Plantago čajeva, i da budem iskren oni u vrećicama su mi prosječni, dok ovi rifuzniji pak, zadovoljuju neke moje (laičke) kriterije  :D Stvarno imaju dobrih čajeva, zato dajte šansu svakom. Meni je najdraži njihov 'Rajski vrt'. O njemu će biti više rečeno neki drugi put.





Krupnoća ovog čaja je srednja, krupniji je od Twiningsove varijante. Primjetićete da u čaju ima i pokoji zeleni list. Ako me moje znanje dobro služi u pitanju je zeleni čaj. Zašto su ga dodali u crni? Ne znam tačno, ali pretpostavljam da ima neke veze sa okusom. Čuo sam priče o miješanju čajeva različitog stepena fermentacije kako bi se dobio kompleksniji okus.

Prema uputstvu na pakovanju stavljamo 3 gr. čaja na 200 ml ali sam ja u ovom slučaju koristio 3 gr na 250 ml, jer mi je nekako prejaka aroma ako pravim na manje vode.



U prethodno zagrijanu posudu stavimo čaj. Evo sad jedan kratak narko savjet - ukoliko želite da se 'odvalite' eteričnim uljem, sad bi bio dobar momenat da približite nos i duboko udahnete. Ja se obavezno zakašljem poslije - ulje je malo reći jako  :D
Ukoliko ne želite da vam dio eteričnog ulja ispari iz zagrijanoj posude brzo zalijte čaj ključalom vodom i poklopite.



Prema uputstvu: zaliti, poklpiti i ostaviti da odstoji 4 min. Pokušavao sam manje - čaj nema okus, aroma postoji; na duže od 4 min okus čaja postaje prejak. Opet ovo je moj lični ukus, što ne znači da nužno i vaš.



Na ovoj slici je jasno vide komadići lista zelenog čaja, dolaze do izražaja kad se čaj prelije.



Nakon cijeđenja se mogu primjetiti različite nijanse zelene i smeđe (zelenog i crnog čaja), što upućuje na to da je ovo definitivno mješavina čaja različitog stepena fermentacije.



Kada procijedim čaj, prvo što gledam je boja. Boja naginje prema nijansi jačeg crnog čaja (možda se čini da je moja tvrdnja pogrešna, štaviše, da je suprotno, ali treba imati u vidu da je ovo široka šolja). Drugo što nastojim 'degustirati' je miris. Nakon 1 min poslije cijeđenja postavljam čaj nekih 20 cm ispod nosa i držim par sekundi nastojeći da 'uhvatim' miris. Kod ovog čaja aroma je ne tako primjetna; stekao sam dojam da je dobar dio arome već ispario.
Nakon toga slijedi degustacija, jedan mali gutljaj. Ako je čaj suviše topao za moj jezik ostavim da ostoji još 1 min. Okus čaja je srednje intenzivan. Uvijek me podsjeti na crni čaj iz "Badem"-a. Nakon kratkog gutljaja, okusa blage gorčine, sljevanja čaja niz grlu, na nepcetu se itekako da primjetiti aroma bergamota - za moj ukus, malo prejaka. Da budem iskren, malo i napadna.



Sažetak:

Ovaj čaj ima izuzetno intenzivan okus i miris. Dobar je ujutro jer jaka aroma i okus imaju dobar potoncijal da vas razbude - ja sam ga pio preko zime kada je trebalo raniti na predavanja.

Napomena:

Čaj vrlo vrlo vrlo rijetko zaslađujem, jer volim da uživam u čistom okusu čaja. Iz tog razloga skoro nikad ne pijem voćne čajeve, jer ih treba zasladiti da bi dobili na ukusu 'voća'.

Nema komentara:

Objavi komentar