20. 01. 2012.

Crni čaj (indijski), Butik "Badem"

Na red je došao i crni čaj iz butika "Badem". Prije svega, uživam u promovisanju domaćih proizvoda i obrta, te ovom prilikom imam čast da predstavim jedan izuzetno dobar čaj koji će se, vjerujem, svidjeti svima vama (ili barem većini) kako po kvalitetu tako i po cijeni.

Kupljenu u butiku "Badem", 20 KM/kg.



Kao što i slika svjedoči, ovdje je riječ o jednom krupnijem čaju, Camellia Sinensis var Assamica koji vuče porijeklo iz sjeveroistočne (ako se ne varam) indijske pokrajine Assam. Drugim riječima indijski čaj. Kada kažem "indijski čaj" onda mislim na varijantu Assamica (druga je var Sinensis - kineski čaj, koji ima sitnije listove za razliku od indijskog), od koje se većim dijelom prave crni čajevi, a tek ponešto zelenog i ostalih.



Budući da ovaj čaj pijem svakodnevno, isključivo ujutro do dvije šolje, umjesto kafe (jer mi je želudac više ne podnosi), mogu reći da sam pronašao čaj za takvu namjenu, jer prije svega zadovoljava moje kriterije kvalitete, a bogami i cijene.

Ovaj čaj volim malo jači, te zato stavljam 4 gr. na 250 ml vode. Jedna prosječna šolja kafe sadrži 10 gr kafe, a imajući u vidu da 1 gr crnog čaja sadrži kofeina kao 0,5 gr kafe, može se reći da ujutro "popijem" do 1,5 šolju kafe :D Uostalom, jeftin je, pa nema se razloga cjepidlačiti.



Imajući u vidu da smo prethodno zagrijali sud u kojem ćemo pripremati čaj te isti zalili ključalom vodom, preporučujem da odstoji 4-5 minuta. Preko 5 minuta se otpušta gorčina, pa stoga ako ne volite gorak čaj, procijedite ga u preporučenom vremenskom roku :)



Kada procijedite čaj tek ćete onda biti svjesni koliki listovi su u pitanju. Nerijetko sam nalazio i čitav list po dužini, a u par navrata čaj sam poklonio nekim prijateljima, koji nisu znali da se uopšte radi o čaju (zbog veličine). Tako da ono što sam poklanjao je bilo od lavande do "šiše".

Boja čaja je tamna sa tonom tupe smeđe boje, baš kao šoljica kafe... doduše malo rjeđe :D Kada pomirišete ovaj čaj možda ćete u glavi stvoriti sliku nečega preprženog na suhom, jer prije svega taj postupak je i primjenjen kod ovog čaja. Ukus bogat, blago gorak, kao kod jutarnje kafe, ali bez kremastog osjećaja na usnama i jeziku.



Sažetak:

Izuzetno kvalitetan čaj za svoju cijenu, te dobra alternativa kafi. Iako se ovaj čaj ne može pohvaliti nekom subtilnom okusu ili aromi, njegov glavni adut je što ujutro razbuđuje i tjera na toalet :D Svi crni čajevi koje sam probao u vrećici, njih 5-6, teško se mogu mjeriti sa ovim (opet, ovo je riječ o mom ukusu). Opet vrijedno je i napomenuti da količina čaja koju sam naveo u pripremanju možda neće odgovarati vašem ukusu, s toga balansirajte kako količinu, tako i vrijeme. Naravno, obavezna upotreba flaširane vode za pripremu :) Kada sam ovaj čaj odnio kući starom i pripremio sa vodom iz česme imao je blago izražene karakteristike, koje su bile ravne prosječnim čajevima u vrećici. Čak sam i tad pomislio: "pa jeftinije me izađe kupovati ovaj nego u vrećicama". Osim ako vam nije mrsko procjeđivati.

Ostatke čaja posljednjih dana ne bacam, već kompostiram za moje biljke

Nema komentara:

Objavi komentar